De hortensiatuin.



maandag 2 september 2013

Vergrijsde houten kandelaars

Afgelopen week liep ik toevallig even bij de Action naar binnen. Al heel snel werd mijn blik getrokken naar een schap met houten kandelaars. De meeste waren wit of grijs geschilderd. Maar er waren er ook die alleen blank waren gelakt. Zo op het eerste gezicht niet bijzonder mooi om te zien. Maar de vorm van de kandelaars vond ik wel mooi.



 
Voor €1,49 (ja echt waar) kon ik ze niet laten staan. Met een mooi laagje zwarte of grijze krijtverf zouden ze er heel anders uitzien bedacht ik.
Thuis gekomen ging ik aan de slag met schuurpapier. Tijdens het schuren kwam er een prachtige grijze houtkleur tevoorschijn met wat donkere accenten. Zo hebben ze eigenlijk al beste een mooie natuurlijke uitstraling. Ik denk dat ik ze maar zo laat, voorlopig.


En zo staan ze op de schouw samen met de andere kandelaars die ik daar al had staan.


En dat voor totaal nog geen €3,00 ! Dat maakt ze nog eens extra leuk.

Fijne week voor iedereen.

24 opmerkingen:

  1. Leuk zeg. Ze passen er perfect bij.
    Staat heel mooi zo in een groepje op de schouw!!

    Liefs Monica.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Roelie!
    Ze passen helemaal bij de rest!
    Je krijgt een mooi groepje zo op de schouw, vind ik leuk!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk groepje op je schouw, die trouwens erg mooi is...
    Niet te geloven...een beetje extra werk en je hebt zo een paar kandelaars die er heel sfeervol uitzien....super...
    Geniet ervan.

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gaaf Roelie, goed gedaan!!
    Lieve groet,

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn mooi geworden.
    Ik zou ze lekker zo laten.
    Staan mooi op je schouw met de andere kandelaars.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ja !!! dat staat mooi !!!...goed gedaan hoor...wat een mooie schouw hebben jullie !!...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat staan de kandelaars prachtig op de schouw. Ik heb precies dezelfde kandelaars. Een kleine en een grote. Ik heb ze geverfd met Painting the Past. Zo vind ik ze ook mooi. Je kunt ze altijd nog verven of paste wax of zoiets erop doen. Ik wens je een fijne week.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat LEUK!!! Ze zijn echt mooi, zou ze ook even zo laten staan, een krijtverfje erop, kan altijd nog, voor de variatie..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk, ik ga ook maar eens bij de Action snuffelen.

    Groetjes, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had ze laatst ook al zien staan, maar aangezien ik hier nog twee exemplaren ongebruikt in de kast heb staan, mocht ik ze van mijzelf niet kopen ;-). Maar voor de prijs hoefde ik het niet te laten. Ik vind ze opgeschuurd heel mooi, een goed idee!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat staan de kandelaars mooi op de schouw tussen de andere vast duurdere kandelaars in.
    Zo opgeschuurd geeft het een mooie uitstraling.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat zijn nog eens leuke prijzen.. En leuke kandelaars.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Roelie,
    Wat komen daar een prachtige kandelaars onder de lak vandaan... Inderdaad niets meer aan doen. Zo heerlijk stoer en naturel, wat prachtig.
    Het staat zo heel mooi bij elkaar, super...
    Ik wens je een heel fijne week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou Roelie, het lijken wel oude kandelaars, ze zijn door jouw
    schuurbeurt echt nog mooier geworden.
    Leuk stel heb je zo op de schouw staan.

    Voor jou ook een fijne week,

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geslaagde actie Roelie; ze staan op de schouw alsof ze daar helemaal thuishoren, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn ze mooi geworden! Hoef je echt niks meer aan te doen. En wat heb je een schitterende schouw! De kandelaars staan daar mooi.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die kandelaars horen daar gewoon op je schouw, niets meer aan doen...
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. HET ZIJN ZEKER MOOIE KANDELAARS EN TE LEUK OM TE LATEN STAAN VOOR DIE PRIJS.
    MOOIE SCHOUW OOK!

    FIJNE DAG,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is echt een prikkie zeg.
    En zo´n leuke vorm, prachtig zijn ze geworden na het schuurbeurtje.
    Wat een geluk dat je creatieve geest ja zei:)
    Ja die Action is zo gek nog niet.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is een leuke aankoop!
    Groetjes, Sonnja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een goed idee van je, ze zijn zo al mooi! En voor een koopje..lekker genieten dus! Fijn weekend! Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke aankopen zijn dat, en wat is je schouw prachtig!

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Roellie,

    Je vroeg of de kast in de matt zwart van Painting the past staat.
    ja..dat klopt..soft black heet het, ik vind het heel mooi, ben benieuwd hoe het bij jou gaat worden.

    Fijne Zondag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kijk dit zijn nog eens leuke aankopen! En het staat nog eens erg mooi op je prachtige schouw!

    Geniet ervan!
    Fijne week weer
    Patricia


    BeantwoordenVerwijderen